Domino Sweden

Domino Sweden har i snart 30 år utvecklat och levererat industriella skrivare för kodning och märkning till företag runt om i Sverige. Dominos märksystem används inom de flesta branscher för bland annat applicering av datummärkning, streckkoder, serialiserad data och etiketter. Kännetecknade för Dominos produkter och tjänster är hög kvalitet, stor anpassningsförmåga samt ett kundfokuserat arbetssätt.

Vi har servicekontor utplacerade över hela landet, vilket innebär att vi når ut till 90% av våra kunder inom två timmar. Huvudkontoret ligger i Linköping där vi håller ett komplett reservdelslager för alla våra produkter. För oss är det av yttersta vikt att du som kund känner dig trygg och säker med oss som leverantör. Domino Sweden är en naturlig produktionspartner med målsättningen att erbjuda högkvalitativ märkning, service och tillgänglighet.

Dominos portfölj innehåller ett stort sortiment av industriella skrivare och märksystem: kontinuerlig bläckstråle, CO2-laser, fiberlaser, Drop on Demand, binär bläckstråle, övertryck med värmetransfer, termisk bläckstråle och Print and Apply.

Vi har dessutom ett brett utbud av förbrukningsartiklar som bland annat bläck, etiketter, filter och färgband.

Globalt

Domino Sweden är en del av Domino Printing Sciences som grundades 1978, och har sedan dess etablerat sig på den globala marknaden för utveckling och tillverkning av kodnings-, märknings- och utskriftsteknologier. Förutom företagets kvalitativa skrivare så bidrar även eftermarknadsprodukterna och kundservicen till det goda ryktet inom branschen. År 2015 blev Domino en självständig avdelning inom Brother Industries.

Dominos starka produktutveckling gör att företaget fortsätter att växa. Genom åren har Domino Group tilldelats ett flertal prestigefyllda utmärkelser. Queen´s Award – 2017 tilldelades Domino Printing Science Queen´s Award för sjätte gången. Denna utmärkelse är Storbritanniens mest prestigefyllda utmärkelser för affärsprestationer. 2017 tog Domino emot detta pris för sin innovativa i-Tech modul som används i A-seriens bläckstråleskrivare. Tidigare år har priset mottagits för företagets tekniska expertis och för prestationer inom export och internationell handel.

Digital Printing Solutions erbjuder kompletta lösningar för etikettutskrift och variabel datautskrift genom digitala tryckpressar och styrsystem till den kommersiella tryckeribranschen. Domino-gruppen har fler än 2 800 anställda och finns i över 120 länder. Företaget har tillverkning i Storbritannien, USA, Kina, Tyskland, Indien, Schweiz och Sverige.

Socialt ansvar, miljö och etik

Domino strävar efter bästa möjliga arbetsmiljö genom att regelbundet se över hur arbete med hälsa och säkerhet sker, hålla en hög personalstandard med mångfald och involvera personalstyrkan.

Företagets policy är att uppfylla all konkurrens- och handelslagstiftning, samt att främja etiskt beteende genom hela värdekedjan. Alla leverantörer och underleverantörer behandlas rättvist och ärligt genom tydliga villkor.

2017 upprättade Domino ett världsomspännande program där anställda kunde stödja och engagera sig i SOS Children's Villages International (SOS Barnbyar). Genom detta program har Bhimtal Family Strengthening Programme i Indien fått stort lokalt stöd inom hälsa och sjukvård. Insatserna sträcker sig också till långsiktig hjälp med utbildning och yrkesvägledning för att bygga samhället för framtiden.

År 2017 installerade även Domino en kombinerad värme- och kraftenhet på sitt huvudkontor. Sedan dess har företaget årligen minskat sitt koldioxidutsläpp med mer än 22,8 ton. Införandet av ett energisnålt belysningssystem kommer dessutom att minska energiförbrukningen och reducera koldioxidutsläppet med ytterligare 42 000 kg.